Stii cu adevarat unde vrei sa te angajezi?

29 mai, 2009
Vezi si: Nu e usor sa descoperi adevarata fata a unei companii, mai ales daca abia ai reusit sa obtii un interviu pentru un job in cadrul acesteia, insa exista cateva metode care ar putea sa te ajute pentru a-ti face o idee cu privire la „cultura” companiei vizate.

Daca timpul iti permite, incearca sa te prezinti la interviu cu 10-15 minute inainte de ora stabilita. Astfel, ai ocazia sa observi comportamentul celorlalti angajati, imbracamintea acestora, intreaga atmosfera din firma. Dupa aceasta etapa, in cadrul interviului, incearca sa afli cat mai multe lucruri despre:
-respectul reciproc (care este situatia dintre superiori si subalterni? cum este incurajat spiritul de echipa?);
-balanta munca-viata personala (este flexibil programul? se poate lucra si de acasa?)
-comunicarea (deschisa/foarte formala);
-atmosfera (este relaxata? se poate intra direct in biroul sefului?);
-performanta (este loc de creativitate si inovatie? exista programe de dezvoltare personala?);
-istorie.

Trebuie mereu sa-ti amintesti ca nu numai angajatorul urmareste sa cunoasca potentialii angajati, ci si viceversa.
MARE sau mica?

Aceasta intrebare pune pe ganduri tot mai multi angajati: e mai bine sa lucrezi in cadrul unei companii mici sau sa faci parte dintr-o corporatie gigant?

Poate ca renumele adus de marile companii ar cantari mult in ochii unora dintre noi, dar, se pare, cei mai multi ar alege firmele mai mici (sub 100 angajati) pentru numeroasele avantaje aduse de acestea: un tratament mult mai corect si mult mai personal decat in cadrul multinationalelor, un echilibru mult mai bun intre viata personala si job, ba chiar si favorizarea intemeierii unor prietenii de lunga durata intre angajati. Desigur, se pune si problema salariilor, dar acest lucru nu pare a face diferenta intre companiile mari si cele mici deoarece pachetele salariale sunt cam aceleasi, insa, un aspect foarte importanta care ar putea sa plaseze gigantii economici printre alegerile ideale se refera la stabilitatea oferita de companiile mari.