JAF Preţul unui kilometru de centură cu o bandă pe sens: 2,2 milioane de euro fără TVA

24 august, 2010

Statul nu mai are bani pentru proprietarii pe terenurile cărora se construiesc drumuri. Când s-au acordat însă preţuri şi de 4.000 de ori mai mari pentru un hectar de teren expropriat, guvernanţii nu şi-au pus această problemă.

Vezi si: Centura de ocolire a municipiului Lugoj, unul din puţinele proiecte finalizate la timp şi în care firma s-a încadrat în suma iniţială, a fost inaugurată recent, ocazie cu care au venit în Banat premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. La finalizarea lucrării s-a tras linie şi s-a constatat că preţul unui kilometru de centură cu o bandă pe sens a costat 2,2 milioane de euro fără TVA.

„Aici intră exproprierile, utilităţile şi construcţia şoselei”, a explicat directorul din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Ovidiu Barbier. Acesta a spus că la ora actuală, o medie a lucrărilor pe ţară arată că 53 la sută din valoarea totală a investiţiei o reprezintă numai mutările de utilităţi şi exproprierea terenurilor, restul banilor fiind folosiţi pentru construirea autostrăzii în sine.

Fond pentru exproprieri

Varianta de ocolire a Lugojului a fost construită din bani europeni, fonduri ISPA, 75 la sută şi bani de la Guvern, 25 la sută. Banii europeni sunt însă destinaţi efectiv construcţiei drumului, exproprierile şi utilităţile fiind suportate de Guvern. „Când tragi linie se ajunge la o contribuţie de 50 la sută fonduri europene şi 50 la sută bani de la Guvern”, a spus premierul Emil Boc.

„Vom lucra la un fond pentru exproprieri din vânzarea terenurilor de la ADS sau din alte resurse pentru că numai din banii de la buget nu vom putea plăti exproprierile”, a spus Emil Boc. Înainte de criza financiară, când erau bani din belşug, nimeni nu şi-a pus însă problema risipei care se face.

Sac fără fund

La Remetea Mare, la câţiva kilometri de Timişoara, înainte de recesiune, un metru pătrat de teren în extravilanul extins, unde se pot construi case, s-a vândut cu 10 euro metrul pătrat. Terenurile agricole nu au avut însă nicio valoare până în acest an, când s-au făcut exproprierile pentru autostradă. În urmă cu câţiva ani, un hectar de pământ agricol s-a vândut la Remetea Mare cu un milion de lei vechi. Când s-au făcut exproprierile, metrul pătrat de teren agricol s-a scumpit brusc, ajungând să se plătească şi 100.000 de euro pe hectar, de 4.000 de ori mai mult decât în urmă cu câţiva ani.

Nemulţumiţi de preţul de expropriere

Pe raza oraşului Recaş, autostrada Timişoara-Lugoj traversează 60 de hectare de teren. Drumul trece şi prin terenul Primăriei Recaş. Consiliul Local de acolo nu este mulţumit cu preţul de patru euro oferit pe metru pătrat. „Peste 60 la sută din cei expropriaţi nu sunt mulţumiţi cu preţul. La Remetea s-a plătit nouă euro, aici doar patru”, a spus primarul din Recaş, Marinel Paşca. Acesta a mai spus că un metru de pătrat de pe raza oraşului Recaş ar fi trebuit plătit de stat cu 12-15 euro.

Sursa: adevarul.ro

Trebuie sa mai citesti

Încă 2 milioane euro pentru studiul de fezabilitate „invizibil” al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Compania de Drumuri ar trebui să anunțe primii constructori

Compania Naţională de Administrate a Infrastructurii Rutiere achită patru facturi. în valoare totală, de aproximativ 2 milioane euro pentru autostrada Sibiu-Pitești.

Recordul ultimilor şapte ani. Diaspora a trimis 2,45 de miliarde de euro în ţară

Românii care muncesc în străinătate au trimis, anul trecut, cu 12,5% mai mulţi bani în ţară decât în 2015, când au transferat către familiile lor 2,17 miliarde de euro.

Cornel Dinu râde de favoritul lui Gigi Becali: "Face 400.000 de euro, nu milioane" » Ce zice de meciul cu Iași

După ce i-a ironizat pe dinamoviști (Detalii aici), Cornel Dinu a ținut să vorbească despre meciul Poli Iași - FCSB 1-0 și despre steliștii Florinel Coman, comparat de Gigi Becali cu Kylian

FOTO Leoaica din Camille » Iubita unui fotbalist din Premier League se aprinde ușor

Pe cât de frumoasă e Camille pe atât de tare se aprinde când soțul ei, Morgan Schneiderlin, e criticat. După ce jucătorul francez a fost exclus din lotul lui Everton pentru

Dar fără stat, cine ar construi tramvaie?

Se întreabă sărmanul cetățean, care a fost spălat temeinic pe creier de propaganda socialistă, astfel încât să creadă că musai primăria sau altă autoritate trebuie să construiască și